All 2 Star Reviews

10 Customer Reviews Written Overall


Back to All Symmetry Energy Solutions Reviews

Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend
Competitive prices but becoming skeptical about this company
Prices were not best, but not bad. They offered $50 bonus for contract renewal and I took it. Got first bill several weeks ago but still not that $50 bonus. Tried to call them on 1-888-200-3788 but that number seems not working - first red flag. Sent email and no response - second red flag.
I will wait another month, then have to send them letter and copy Duke Energy requesting to cancel contract since they didn't fulfil their obligations. I don't like when things are so difficult.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Ohio Customer from Hamilton, OH on January 28th, 2021
Dear Customer,

We apologize for your unpleasant experience, we are a company devoted to customer satisfaction. Please send an email with your contact information to customerchoice@symmetryenergy.com, a representative will call you with any questions or concerns you may have regarding your account, within 24 to 48 business hours.

Sincerely,
The Symmetry Energy Solutions Team
— Symmetry Energy Solutions
Unclear Representation Of Pricing Details
I signed up with Center Point Energy in June 2020.
The following month I received notice of a name change to Symmetry Energy Solutions, LLC.
At the time I initially signed up I thought I was getting a fixed rate of $2.50/MCF.
On the paper I recieved in the mail it showed a "Managed Rate" of $2.50/MCF.
My Dominion Gas bill is paid thru my checking account.
I reviewed my bills today and noticed the rate was $2.75/MCF, which is different from the $2.50/MCF that I thought I'd signed up for in June.
I contacted Symmetry today to inquire about the difference and was told that
I had contracted for their "Managed Rate" and not the Fixed Rate.
I have to accept the resposibility for this, although it was not clear
at the time I signed up.
As they say "caveat emptor".
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Vbg from Tallmadge, OH on December 7th, 2020
Dear Customer,

Thank you for taking the time to add your rating, we apologize for your unpleasant experience. Were a company devoted to customer satisfaction, please email us at (CustomerChoice@symmetryenergy.com) to further explain concerns and issues. At that point, a customer service representative will contact you within 24 to 48 business hours to assist you in resolving this matter.

Sincerely,
The Symmetry Energy Solutions Team
— Symmetry Energy Solutions
Unprofessional
I signed up for service online. I received a letter requesting a phone call as there was a problem.
The representative was pleasant and stated that the problem was that the account could not be switched because the account is presently listed under my wife and me. Apparently, that is unacceptable(?) to your company. To remedy this, It was requested, by your company, that I call my existing gas supplier and change the account name so that it can be changed from their company to yours! I asked why?My existing supplier doesn't have a problem with my wife and I on the account. Your company does. As strange as this sounded, I remained calm and asked to speak to a manager. I expected this to happen soon as the representative conferred with her earlier to get the information about why there was a problem with the switchover. However, after a moment the representative came back and stated that the manager would have to call me back. I said okay and that was the last have heard from CenterPoint.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Edward Predota from Cleveland, OH on May 22nd, 2020
We apologize for your unpleasant experience, CenterPoint Energy Services is much more than natural gas provider. We are a company devoted to customer satisfaction, we will have a representative from our Customer Service Team contact you within 24 to 48 business hours to assist you.

Sincerely,
The CenterPoint Energy Services Team
— Symmetry Energy Solutions
Disappointed
Received the first bill reflecting OH energy today but it took two months after signing up to see the savings because the former provider still was suppling gas. That cost me an additional $100.
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

F Lewis from Wickliffe, OH on March 18th, 2020
Dear Customer,

We apologize for any inconvenience you may have experienced, if you any questions or concerns, please email our customer care team at CustomerChoice@centerpointenergy.com. A customer service representative will contact you within 24 to 48 business hours to assist you.

Thank you,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
Confused
Was expecting the budget amount to go down from dominions price but it didn't
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Robert Clapp from Barberton, OH on March 15th, 2020
Dear Customer,

Thank you for taking the time to add your rating, we appreciate your feedback. If there is anything else we can do for you, please email our team at CustomerChoice@centerpointenergy.com.

Sincerely,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
Review
I cannot give you a rating at this time but in a couple months or so I'll give you a rating thank you
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Gloria. Russell from Euclid, OH on February 15th, 2020
Dear Customer,

Thank you, we appreciate your feedback, we look forward to hear from you in a couple month's. If you have any questions or concerns, please email our team at CustomerChoice@centerpointenergy.com.

Sincerely,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
Promotional Visa Card promised...Never was able to link up and claim
A promotional card was promised when you signed up...I think it was $50....When you went to the link to claim the card....It would not process it....Sent the information to them....Envelope came back .Not at this address...Never got promotional gift card
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Matt Inskeep from Lowellville, OH on November 30th, 2019
Dear Customer,

We apologize for the bad experience. Please email us to the further explain your concerns to CustomerChoice@centerpointenergy.com. A customer service representative will contact you back within 24 to 48 business hours to assist you in resolving this matter.

Thank you,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
First time customer
So quick and easy to sign up for the cheapest 12 month fixed natural gas rate! Thanks!!
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Diana H. from Uniontown, OH on November 12th, 2019
Dear Customer,

Thank you for taking the time to add your rating, we appreciate your feedback, please let us know if there is anything more we can do for you.

Sincerely,
Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
N/A
I thought that it was the lowest compared to other companys offers .
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Russ Manross from Middlefield, OH on May 27th, 2019

Dear Customer,

Thank you for taking the time to add your rating. We appreciate your feedback. Please let us know if there is anything else that we can do for you.

Sincerely,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions
Dont order Ctr Point
My fixed contract ended last fall. New heating bill in December was DOUBLE the fixed rate. Cost me $600 xtra
Plans & Pricing
Order Experience
Customer Service
Account Management
Likely to recommend

Fred Hart from Beachwood, OH on April 5th, 2019
Dear Customer,

We apologize for the bad experience. Please email us to the further explain your concerns to CustomerChoice@centerpointenergy.com. A customer service representative will contact you back within 24 to 48 business hours to assist you in resolving this matter.

Thank you,

Customer Care
— Symmetry Energy Solutions


All Symmetry Energy Solutions Natural Gas Plans

Plan Name
Company
/
Rating
Length
Price
VS. Duke
12 Month Fixed Rate
12 month
Fixed Rate
$0.555 / ccf
16.5% under market rate
Compared to the current Duke rate of $0.6644 / ccf
2 Year Fixed Rate
24 month
Fixed Rate
$0.499 / ccf
24.9% under market rate
Compared to the current Duke rate of $0.6644 / ccf
12 Month Indexed Rate
12 month
Indexed Rate
$0.555 / ccf
16.5% under market rate
Compared to the current Duke rate of $0.6644 / ccf
18 Month Fixed Rate
18 month
Fixed Rate
$0.555 / ccf
16.5% under market rate
Compared to the current Duke rate of $0.6644 / ccf
Popular Plan
30 month
Fixed Rate
$0.499 / ccf
24.9% under market rate
Compared to the current Duke rate of $0.6644 / ccf